CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Total Pageviews

Thursday, September 6, 2012

Try Benti Merokok




Korang tau x ape effect bile se2org tu benti merokok secara mendadak ??

Aku pun x penah tau pasal ni.. tp ni lah yg terjadi pd cik abg aku. Hampir setiap hari klu kami berborak tgh2 malam, die akn terbatuk2. selalunye, org yg merokok ni memg batuk malam. sbb abg (abg kandung ok) cmtu lah. malm jer msti batuk2. so, bile cik abg aku batuk2, aku mule akan bising. mule akan perli2 die psl rokok. Agknye die x tahan aku mcm mak nenek dok bebel jer, die try benti merokok secara mendadak.. tp hasilnye berjaya. dah seminggu die x merokok skrg ni.. tabah betol die. he3. bau rokok pun xde dah kat badan die.

tp ade effect lah pulak.. ni ape yg aku nmpak lah...

Die mcm x sihat lah.. die stat kerap selsema.. and kadang2 batuk. slalu mase merokok dlu batuk malam jer. ni sepanjang mase pulak. knape eh ? tp berat badan die naik.. he3..
tp tu lah... bile die mcmtu, ofkoslah die rase x selesa. sebab rase x sihat. so, mood die pun kurang.. bile mood die kurang, die slow nak berborak dgn aku. Die asyik ckp bdn die letih2. kdg2 aku kecik hati tau. tp aku x ckp. tp die sedar sume tu, then die mnx maaf. pastu buat loyar buruk die nk hepikan aku balik.. suke mengajuk2 ckp aku. geram btoi. abg2..

Semalam kami keluar bersama pegi rumah terbuka koperal die. Sepanjang dlm kereta die terbatuk2. pastu selsema. Alahai.. naik risau aku dibuatnye.

Sape tau psl ni yer ?? adekah effect ni hnye sementara sajer ?? kalau berlarutan cmni, sakitlah cik abg aku tu.. hukhuk

2 comments:

ajax85 said...

bawa cik abg g hospital je..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

wanie said...

tp die ckp die memg akan mcmtu kalau x berasap.. cmne tu ?