CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Total Pageviews

Thursday, August 30, 2012

Padan Muke !

Al-kisah... (wahahahaha)

Ok, cite ni adelah mengenai buah hati aku ler.. 
Kelmarin sehari suntuk waktu 0fis hour kami mesej2. Dari pagi sampai petang. aishhh.. nasib b0s still dalam h0liday lg. 
Tengah hati berbunga2 mesej, tetibe die berkias2 k0n0nnye rindu. macam nak jumpe katenye. (cakap je la terus terang nak jumpe, kn senang)..

Pukul 6 petang aku sampai rumah, el0k je mesej die masuk.

"abang : da sampai rumah blom ni ?
 sayang : dah.. tp lepak dalam kete lg.
 abang : pergi masuk rumah rehat2 dulu.

(dgn dengar kate aku pun masuk rumah terus landing atas katil lepas tanggalkan tudung)

 abang : j0m teman abang tengok bola ?
 sayang : pukul brapa ?
 abang : 8.30 ni..
 sayang : ..................................... (aku terlelap ! wahahahahahaha)

pukul 8.10

aku terjaga. tgok jam dah pukul 8.10 ! (mase ni cuti2 malaysia. so, memg x ingat s0latlah. he3.)
jeling hset. ade berbelas miskol. ade mesej.

Kesimpulannye > malam tu kiteorg x jadik jumpe. buah hati tg0k bola kat dalam kem jer. tp, ingatkan habis citu jer. rupenye die ade niat nak balas dendam kat aku.. cehhh !

keesokan harinye.. 6.40 petang

 abang : cmne? nak jumpa x mlm ni?
 sayang : boleh jer. takut abang tu nanti tibe2 ade keje. tau sangat dah.
 abang : xda la sayang. abang free malam ni..
 sayang : ok. 
 abang : pukul berapa ?
 sayang: pukul 8 ok ? abang dtg sini amik sayang ye ? sayang malas nak   
                drive hari ni..
 abang : iye, abang amik.. pukul 8 abang dah ada depan rumah ok.
 sayang : ................................ (hahahahahaha.. aku terlelap lg !)

pukul 7.35.. aku terjaga. tu pun sebab dia kol..

 abang: sayang tid0 lg eh ??!!
 sayang : haah.. s0ri2.. sayang nak g mandi jap. abang tunggu eh. takut  
                 sayang lambat. dah pukul bape dah ni.(sambil bangun)
 abang :  taknak. xde lambat2. cube tepati mase sikit. (aduhhhhh.. ni yg 
                malas ni)
 sayang : abang ni kan, jgn straight sgt leh x ?
 abang : janji tetap janji. pukul 8 abang tau dah ade depan rumah. (nak 
               balas dendam pasal smlm nampak ?)
 sayang : yelahhhh ! (protes. tinggi suara)

kelam kabut aku siap. pecut sana pecut sini aku dibuatnye.
3 in 1 aku bersiap. sambil touch up sambil sarung pakaian sambil keringkan rambut. 

aku dah dengar bunyi enjin kete die kat depan. tp xde pulak die mesej aku dah sampai.. dah ade depan rumah. senyap jek ?

aku cepat-cepat turun bawah. salam mak. tp mak senyum pulak. aku pelik. tetiba mak cakap.

"ayah kat luar. tengah interview nazmi. berborak sakan tu"

wahahahahahahaha.. padan muke abang. tu la. nak sgt datang cepatkan ?? alih2 anaknye tak keluar, tp bapaknye yg keluar dulu.

die masuk dalam kete terus menyengih2 macam kerang busuk ! aku pulak buat muke masam mencuka ! 


sekian !

No comments: